Travian Answers

Aloitetaan kysymykselläsi

Etsi vastaamalla kysymyksiin

Aloita vastauksen etsiminen valitsemalla yläkategoria ja sitten alakategorioita, kunnes vastaus ilmestyy alalaitaan. Jos etsimääsi vastausta ei löydy, saat lopussa mahdollisuuden ottaa yhteyttä meihin.

Kysymykseni koskee...

Mennäänpä tarkempiin yksityiskohtiin:

Etsi sivukartan avulla

Etsitkö mieluummin normaalin sivukartan avulla, kuten olet muillakin sivustoilla tottunut tekemään? Se onnistuu täälläkin: käytä vain Answersin sivukarttanavikaatiota vastauksien löytämiseen.

Sankari

Esivaatimukset: ei mitään

Saat sankarin heti, kun luot pelitilisi.

Sankarin voi lähettää vahvistukseksi toisiin kyliin kuin minkä tahansa muunkin yksikön. Jos kylä kuitenkin on omasi ja siellä on sankarin kartano, voit kontrolloida sankaria kylästä käsin aivan kuin se olisi luotu siellä.

Valitsemastasi heimosta riippuu, minkä erityiskyvyn sankarisi saa. Erityiskykyjä ei voi kehittää:

  • Roomalaiset:
    Sankarin hyökkäysvoima kasvaa 100 pisteellä normaalin 80 sijaan jokaisesta lisätystä taitopisteestä.
  • Gallialaiset:
    +5 nopeutta, jos sankari on ratsailla
  • Teutonit:
    20 % ryöstöbonus (viholliset kätköistä) kaikille sankarin mukana hyökkääville joukoille.
  • Egyptiläiset
    Sankarin resurssituotanto on kaksinkertainen
  • Hunnit
    Ratsuväkiarmeija on entistäkin nopeampi, mikäli sankari kuuluu niihin

Kun sankari luodaan, hänellä on 4 taitopistettä laitettuna resurssituotantoon. Taitotasot voi kasvattaa sataan saakka. Joka kerta, kun sankari kehittyy seuraavalle tasolle, hän saa 4 uutta taitopistettä, jotka hän voi käyttää neljään taitotasoonsa.

  • Hyökkäysvoima:

    Tähän käytetyt pisteet kasvattavat sankarin hyökkäys- ja puolustusarvoa. Huomaa, että sankarisi katsotaan ratsuväkiyksiköksi, jos hänellä on hevonen, ja jalkaväkiyksiköksi, jos hän ei ratsasta.

  • Hyökkäysbonus:

    Tähän käytetyt pisteet kasvattavat koko armeijan hyökkäysarvoa 0.2 prosentilla per piste (maksimissaan 20 %). Bonus on voimassa vain, jos sankari hyökkää armeijan kanssa.

  • Puolustusbonus:

    Tähän käytetyt pisteet kasvattavat koko armeijan puolustusarvoa 0.2 prosentilla per piste (maksimissaan 20 %). Bonus on voimassa vain, jos sankari puolustaa armeijan kanssa. Bonus vaikuttaa ainoastaan omiin joukkoihisi. Puolustavat joukot, jotka eivät ole omiasi, eivät saa bonusta.

  • Resurssit:

    Tähän käytetyt pisteet kasvattavat sen kylän resurssituotantoa, jossa sankari on. Voit valita, tuottaako sankari vain yhtä resurssia vai jakautuuko tuotanto tasaisesti kaikkiin. Voit vaihtaa tuotettavaa resurssia vapaasti.

    HUOM: 01.01.2019 jälkeen käynnistyneissä pelimaailmoissa muutoksia sankarin resurssituotantoon.

    - Roomalaiset, gallialaiset, teutonit ja hunnit tuottavat 9 kaikkia resurssia tunnissa per käytetty piste (oli 6 per tunti). Tai, 30 valittua resurssia tunnissa per piste (oli 20).
    - Egyptiläiset säilyttävät resurssituotantonsa 12 tunnissa (40 valittua resurssia tunnissa)
    - Kierroksen nopeus toimii samalla periaatteella kuin ennenkin.

Kun olet laajentanut sankarin kartanosi tasolle 10, voit valloittaa lähistöltä keitaan sankarisi avulla. Rakennuksen tasolla 10 voit valloittaa yhden keitaan, tasolla 15 toisen ja tasolla 20 kolmannen. Keitaiden tulee olla 7x7 ruudun alueella kyläsi ympärillä siten, että oma kyläsi on keskellä.

Alapuolella olevassa esimerkissä oma kyläsi on merkitty mustalla ja keitaat, jotka teoreettisesti voisit vallata kylällesi, punaisella. Vinkki: Yhdellä kylällä voi olla vain 3 keidasta.  

Conquerable oases



Myös pelaajan omistamien keitaiden valtaaminen on mahdollista. Tarvitset vähintään yhden vapaan keidaspaikan sankarin kartanossasi. Pelaajan omistaman keitaan voi vallata ainoastaan normaalilla hyökkäyksellä. Muista, että sankarin on oltava mukana hyökkäyksessä, koska vain sankari voi valloittaa keitaan. Jos kylällä, jolta olet keidasta viemässä, on yhteensä kolme keidasta, ensimmäinen hyökkäyksesi laskee uskollisuuden sadasta prosentista nollaan ja keitaan omistajuus vaihtuu sinulle. Jos kylällä on kaksi keidasta, yksi hyökkäys laskee uskollisuutta 60 %, ja jos keitaita on vain yksi, onnistunut hyökkäys laskee uskollisuutta vain 40 %.

Sankari, jonka taisteluvoima on korkeampi, on tietysti parempi ja vahvempi kuin sankari, jonka taisteluvoima on vähäisempi. Henkiinherätyskustannukset kasvavat sankarin taitotasojen mukaan. Pelaajalla voi olla vain yksi sankari, ja sen voi herättää henkiin aina, jos se kuolee.

Sankarinluonti

Kokemus

Kokemus
Taso Tappoja   Taso Tappoja   Taso Tappoja   Taso Tappoja   Taso Tappoja
0. 0   20. 10500   40. 41000   60. 91500   80. 162000
1. 50   21. 11550   41. 43050   61. 94550   81. 166050
2. 150   22. 12650   42. 45150   62. 97650   82. 170150
3. 300   23. 13800   43. 47300   63. 100800   83. 174300
4. 500   24. 15000   44. 49500   64. 104000   84. 178500
5. 750   25. 16250   45. 51750   65. 107250   85. 182750
6. 1050   26. 17550   46. 54050   66. 110550   86. 187050
7. 1400   27. 18900   47. 56400   67. 113900   87. 191400
8. 1800   28. 20300   48. 58800   68. 117300   88. 195800
9. 2250   29. 21750   49. 61250   69. 120750   89. 200250
10. 2750   30. 23250   50. 63750   70. 124250   90. 204750
11. 3300   31. 24800   51. 66300   71. 127800   91. 209300
12. 3900   32. 26400   52. 68900   72. 131400   92. 213900
13. 4550   33. 28050   53. 71550   73. 135050   93. 218550
14. 5250   34. 29750   54. 74250   74. 138750   94. 223250
15. 6000   35. 31500   55. 77000   75. 142500   95. 228000
16. 6800   36. 33300   56. 79800   76. 146300   96. 232800
17. 7650   37. 35150   57. 82650   77. 150150   97. 237650
18. 8550   38. 37050   58. 85500   78. 154050   98. 242550
19. 9500   39. 39000   59. 88500   79. 158000   99. 247500

Usein kysyttyä ja lisätietoja 

Kuinka paljon sankari voi kantaa resursseja?
- Sankari ei kanna resursseja ollenkaan.  

Näkyykö sankari taisteluraporteissa?
- Kyllä näkyy.

Näkyvätkö sankarin taidot taisteluraporteissa?
- Eivät näy.

Mikä on sankarin taidon maksimitaso?
- Jokaisen taidon maksimitaso on 100.

Onko mahdollista puolustaa kylää useammalla sankarilla?
- Kyllä, mutta kunkin sankarin puolustusbonus vaikuttaa vain sankarin omistajan joukkoihin.

Milloin sankari menettää elämäpisteitään?
- Melkein joka kerta, kun hyökkäät jollekin, koska peruspuolustusarvo (palatsi + muuri) riittää vahingoittamaan joukkoja.

Voiko sankaria käyttää yksinään puolustajana tai hyökkääjänä taistelussa?
- Kyllä voi, mutta se ei ole suositeltavaa. Jos sankari menettää taistelussa yli 90 elämäpistettä (eli häneen tehdään yli 90 pisteen edestä vahinkoa), hän kuolee.

Miten sankarin kokemus lasketaan?
- Jokainen sotilas, joka kuoli taistelussa, jossa sankari oli mukana, lasketaan kokemukseksi. (Kokemus = kuolleen sotilaan viljankulutus.) Katso alapuolella olevasta taulukosta tasoihin vaadittavat kokemuspisteet.

Saako sankari kokemusta taistelusta, johon hän kuolee?
- Kyllä.

Miten kokemus jakautuu, jos puolustuksessa on useampia sankareita?
- Kokemus jaetaan tasan sankarien välillä.
Esimerkki: jos puolustuksessa on 3 sankaria, jokainen heistä saa 1/3 kokemuspisteistä.

Vaikuttavatko sepällän pajalla tehdyt kehitykset myös sankariin?
- Eivät, riippumatta siitä milloin kehitykset on tehty.

Milloin voin vallata keitaita?
- Keitaiden valtaamiseen vaaditaan sankarin kartanon taso 10, 15 tai 20.

Kuinka monta sankaria pelaajalla voi olla?
- Jokaisella pelaajalla voi olla vain yksi sankari. Kun sankari kuolee, pelaaja voi herättää hänet henkiin.

Voinko siirtää sankarini toiseen kylään ja lähettää hänet hyökkäämään sieltä?
- Kyllä, kunhan vain merkitset joukkoja lähettäessäsi “Vaihda sankarin kotikylää”-laatikon ennen kuin lähetät sankaria matkalle.

Mitä tapahtuu sankarin taidoille ja kokemukselle, kun sankari herätetään henkiin?
- Sankari on täsmälleen samassa kunnossa kuin ennen kuolemaansa (joskin hänen elämäpisteensä ovat täynnä). Hän ei menetä kokemusta tai taitopisteitä.

Sankarin paranemisnopeus
- Oletusarvoisesti se on 10 pistettä päivässä. Sitä voi kuitenkin kasvattaa esineillä.

Saanko esineitä, jos sankarini kuolee seikkailussa?
- Et.

Miten voin muuttaa sankarini asetuksia?
- Oikeassa yläkulmassa näet sankarisi kuvan. Jos klikkaat sitä, sankarin asetussivu avautuu.
Sieltä voit muun muassa muuttaa sankarisi resurssituotantoa tai herättää kuolleen sankarin henkiin.

Onko sankari ratsuväki- vai jalkaväkiyksikkö?
- Sankari tulkitaan ratsuväkiyksiköksi silloin, kun hänellä on hevonen, ja jalkaväeksi silloin, kun hänellä ei ole.

Menetänkö esineitä, jos sankarini kuolee?
- Et.

Voinko nimetä sankarini?
- Et.

Miten herätän sankarini eloon?
- Jos sankarisi on kuollut, avaa vain sankarisi asetukset. Sieltä löytyy mahdollisuus herättämiseen. Tarvitset vain riittävästi resursseja tai vesiämpärin. Huomioi, että voit herättää sankarin eloon vain kylissä joissa on kokoontumispiste. Jos yrität herättää sankaria eloon kylässä jossa ei ole kokoontumispistettä, sankari herätetään eloon sen entisessä kotikylässä. 

Lasketaanko sankarin taisteluvoima sekä hyökkäys- että puolustusarvoksi?
- Kyllä.

Mitä "Sankarisi ei puolusta kylää, johon hän tällä hetkellä kuuluu" sankarini asetuksissa tarkoittaa?
- Se tarkoittaa, että sankarisi ei osallistu sen kylän puolustamiseen, jossa hän tällä hetkellä asuu. Jos kuitenkin lähetät sankarisi vahvistukseksi toisen pelaajan kylään tai omaan kylääsi, jossa ei ole sankarin kartanoa, sankari puolustaa kylää riippumatta siitä, onko toiminto valittuna vai ei.

Kuinka kauan sankarin henkiinherätys kestää?
- (taso + 1) tuntia. Maksimissaan kuitenkin 24 tuntia.

Sankarini kuolee aina. Mitä voin tehdä?
- Sinun täytyy kasvattaa hänen taisteluvoimaansa.

Voiko esineitä varastaa sankariltani?
- Ei.

Onko mahdollista vaihtaa tai lähettää esineitä muiden pelaajien tai liittouman jäsenten kesken?
- Ei.

Mitä tarvitsen, että voin kontrolloida sankariani toisesta kylästä?
- Kylässä mihin haluat sankarin lähettää, on oltava kokoontumispiste. Lähetä sankari toiseen omista kylistäsi (varmista että merkitset “Vaihda sankarin kotikylää”-laatikon ennen kuin lähetät sankaria matkalle). Kun sankari saapuu kylääsi, voit kontrolloida häntä sieltä. 


Vastasiko tämä kysymykseesi tyydyttävästi?

Kyllä   Neutraali   Ei